02144066785

09122525574

02148013

تهران، بلوار آیت الله کاشانی، خیابان بهنام، نبش چهارراه فهیمی-شماره 16، واحد 2 و 22

آتشبند

جهت دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرید 09122525574

تقدیرنامه‌ها و گواهینامه‌ها

آتش بند یا سیستم مهار آتش یک سیستم حفاظت در برابر آتش است. این سیستم برای آب بندی دهانه ها و اتصالات در کف و دیوار های ساختمان با درجه مقاومت بالا در برابر آتش استفاده می‌شود. استفاده از این روش همیشگی، برای حفاظت یکپارچه و غیرفعال ساختمان در برابر آتش، موثرترین روش برای به حداقل رساندن تلفات جانی و مالی می‌باشد. مزایای استفاده از آتشبند به شرح زیر است.

  • گسترش آتش را با مهار کردن آن در یک منطقه و محفظه محدود می کند.
  • از مسیر های فرار و سازه های ساختمان محافظت می کند.
  • از دارایی های مالکان ساختمان محافظت می کند.
  • هزینه های بازسازی دوباره ی ساختمان بعد از آتش سوزی را کم می کند.

دارای گواهینامه صلاحیت پیمانکاری از سازمان برنامه و بودجه

گواهینامه‌های بین المللی در زمینه‌های برش بتن، آتش بند، مقاوم سازی و بهسازی لرزه‌ای

ممکن است بارها شاهد آتش سوزی خانه ها و ساختمان ها بوده باشید. آتشبند گزینه ای مناسب برای جلوگیری از خطرات آتش سوزی می باشد. وقتی آتش سوزی به وجود می آید، مواد به کار رفته در ساختمان از جمله؛ گچ، سنگ و … از خود مقاومت نشان می دهند اما بعد از چند ساعت مقاومت آن ها تمام می شود و سبب فرو ریختن ساختمان می شود. سیستم آتشبند یکی از جدید ترین سیستم های پیشگیری از آتش سوزی است که با مقاوم سازی ساختمان، لوله های گاز و … از انتشار آتش و تلفات جانی و مالی که به دنبال دارد جلوگیری می کند. در ساختمان ها باید مطمئن شد که هر شکافی در ساختمان برای جلوگیری از آتش سوزی محدود شده است.

آتش بند یا سیستم مهار آتش

آتشبند چیست؟

آتشبند یا سیستم مهار آتش (FIRE STOP) یک سیستم حفاظت در برابر آتش است که از اجزای مختلفی ساخته شده است. این سیستم برای آب بندی دهانه ها و اتصالات در کف و دیوار های ساختمان با درجه مقاومت بالا در برابر آتش استفاده می شود. استفاده از این روش همیشگی، برای حفاظت یکپارچه و غیرفعال ساختمان در برابر آتش، موثر ترین روش برای به حداقل رساندن تلفات جانی و مالی می باشد.

مزایا استفاده از آتشبند

استفاده از سیستم مهار آنش یا همان آتشبند مزایا مختلفی دارد که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم:

  • گسترش آتش را با مهار کردن آن در یک منطقه و محفظه محدود می کند.
  • گسترش دود و گاز های سمی را کم می کند و فرصت فرار ایمن را برای اعضای ساختمان فراهم می کند.
  • از مسیر های فرار و سازه های ساختمان محافظت می کند.
  • از دارایی های مالکان ساختمان محافظت می کند.
  • هزینه های بازسازی دوباره ی ساختمان بعد از آتش سوزی را کم می کند.

خدمات گروه ساختمانی بی.بی.تی سازه

موارد استفاده از آتشبند

از کاربرد های سیستم مهار آتش می توان موارد زیر را نام برد:

  • آستین آتشین

آستین های آتشین، برای پر کردن یا مهر و موم کردن دهانه هایی که توسط لوله ها یا کابل ها روی دیوارها و سقف ها ایجاد شده اند به کار می روند. در مواقعی که آتش سوزی به وجود می آید آستین های آتشین منبسط می شوند تا فضا های موجود را پر کنند و از گسترش آتش جلوگیری نمایند.

  • قلاده های آتش

این مورد برای حفظ سطوح در برابر آتش سوزی به کار می رود. این کار از گسترش آتش به سطوح و محفظه های دیگر جلوگیری می کند.

چگونگی اجر آتش بند یا سیستم مهار آتش در ساختمان

نحوه اجرای آتشبند در ساختمان

در طراحی خانه های مسکونی مدرن، از این مورد در دیوار ها و کف ها برای جلوگیری از آتش سوزی استفاده می شود. در این طراحی از صفحات پیوسته 2*4 یا 2*6 در کف ساختمان ها به کار می رود. همچنین درز ها و شکاف های موجود در ساختمان با روش هایی که گفته شد پر خواهند شد و مهار آتش به آسانی صورت می گیرد. عمده ترین مدل آتشبند در ساختمان

  • نمای ساختمان: تمام فاصله های بین نمای ساختمان و سقف به طور کامل باید پر شود، به طوری که از انتقال آتش به طبقه های بالا جلوگیری کند.
  • درز انقطاع: تمام درز ها و شکاف های موجود در ساختمان باید با استفاده از روش های استاندارد پر شود.

دیوار آتشبند چیست؟

این دیوار یک سد مقاوم در برابر آتش است که برای پیشگیری از افزایش آتش سوزی به کار می رود. از این دیوار ها در ساختمان ها، هواپیما ها و وسایل نقلیه استفاده می شود. از این مورد می توان برای جداسازی ترانسفورماتورهای با ارزش بالا در پست برق، وقتی که آتش سوزی رخ می دهد استفاده کرد. دیوار های آتشبند به گونه ای ساخته شده اند، که هر کدام درجه مقاومت مختص به خود دارند و توسط کد هایی که روی آنها نوشته شده مشخص می شوند. این نوع دیوار ها یک سیستم حفاظت آتش غیر فعال می باشد.

بالش آتشبند چیست؟

این نوع بالش ها با پر کردن منافذ، درز و شکاف های موجود در ساختمان برای جلوگیری از عبور آتش و گسترش آن به صورت عالی عمل می کند. این بالش علاوه بر جلوگیری از آتش مانع انتقال دود و انواع گاز های سمی به سایر طبقات ساختمان می شود. این نوع بالش ها هنگام گرما منبسط می شوند و یک مهار کننده آتش را در ساختمان ایجاد می کند.

مواد مورد استفاده در آتش بند

موادی که به عنوان آتشبند استفاده می شوند

در این بخش می خواهیم به این موصوع اشاره کنیم که از چه موادی می توان به عنوان آتشبند Fire Stop استفاده کرد. پس با ما همراه باشید:

  • پشم سنگ:

این ماده از پشم سنگ فشرده شده همراه با الیاف ساخته شده است که مقاومت آن فوق العاده بالا می باشد. از این ماده می توان برای پر کردن بازشوهای افقی و عمودی موجود بر روی سقف و کف ساختمان ها استفاده کرد.

  • حلقه های آتشبند:

این حلقه ها به گونه ای ساخته شده اند که در صورت آتش سوزی و ذوب شدن لوله هایی مانند پی وی سی، پلی اتیلن و … منبسط می شود و جاهای خالی لوله ها را پر می کند. این حلقه ها با قطر های متفاوت وجود دارند که بیشترین قطر آنها ۴۰۰ میلی متر می باشد.

  • نوار های منبسط شونده:

کارایی این محصول شبیه حلقه های آتشبند می باشد. در مواردی که فاصله زیاد بین لوله ها موجود باشد، از این محصول استفاده خواهد شد.

  • موتار:

وقتی که این ماده با آب مخلوط شود، نوعی ملات ساخته می شود که برای پر کردن درزها و شکاف های موجود در ساختمان به کار می رود.

  • رنگ ضد حریق:

از این ماده برای پوشش سطح ها از جمله؛ لوله، کابل و… استفاده می شود. این ماده یک لایه ی مقاوم روی سطح ها در برابر آتش ایجاد می کند.

جهت دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرید 09122525574

محصولات آتش‌ بند Team Pro

برای کنترل دود و حریق با استفاده از آتش بند می توان از انواع مختلف آتش بندهای TEAM PRO استفاده کرد. هرکدام از این مواد کاربرد و خواص ویژه ای دارند. به این ترتیب که منافذ و روزنه‌های موجود در داکت‌ها، سقف و نمای ساختمان، محل عبور لوله‌ها و کابل‌های برق را با این مواد پر می کنند. در صورت بروز حریق این مواد از نفوذ دود و آتش به سایر فضاها جلوگیری می کنند. مواد آتش‌بند و دود بند و فوم آتش بند در تمامی درز ها و داکت ها و بازشوهای تاسیساتی که باعث انتقال دود و حریق بین دو ناحیه حریق می‌شوند استفاده می‌شود و با کارایی خود تمامی بازشوها و درزها در مواقع حریق کاملا پر می‌شود. عمده آتش‌بند استفاده شده به گروه‌های زیر دسته‌بندی می‌شوند:

  • آتشبند بازشوهای برقی و مکانیکی

تمامی بازشو های موجود که شامل لوله ها کانال ها لوله ها پلاستیکی و سیم ها عبوری که در ناحیه حریق قرار دارند طبق استانداردها و قوانین باید در برابر حریق آتشبند شده باشند. برای هر یک از بازشو ها با توجه به ابعاد و سایز احجام موجود در بازشو روش های آتشبندی مختلفی را استاندارد UL معرفی کرده است. مقاومت این مواد در برابر آتش تقریبا 4 ساعت می باشد.

  • آتشبند نمای ساختمان

تمامی فواصل بین نمای ساختمان و سقف کاملا باید با مواد آتشبند با توجه به استاندارد های بین المللی موظف به پر شدن هستند به شکلی که مانع از انتقال حریق و دود به طبقات بالا شوند. مقاومت این مواد در برابر آتش تقریبا 4 ساعت می باشد.

اتش بند نمای ساختمان - بتن برش توسعه

  • آتشبند درز انقطاع

تمام درزهای موجود در پروژه که به دلایل مختلف وجود آنها الزام دارد باید با روش استاندارد و با مواد استاندارد با توجه به تاییدیه UL آتشبند و دودبند شوند. مقاومت این مواد در برابر آتش تقریبا 4 ساعت می باشد.

آتشبند درز انقطاع - بتن برش توسعه

معرفی تعدادی از محصولات آتش‌ بند

• ملات TP FS Mortar

TP FS-Mortar یک محصول با فرمولاسیون ویژه ای از ترکیب گچ و سیمان می باشد و سرعت گیرایش بالایی دارد. این محصول ترکیبی بهینه از کارایی، استحکام و مقاومت در برابر آتش است. در صورت نیاز به عبور المان های دیگر به راحتی میتواند تخریب و دوباره اجرا شود.

ملات TP FS Mortar - BBTSAZE.COM

مشخصات فنی

در محیط های خشک و تر از رشد کپک ها جلوگیری می کند.

این سیستم آتشبند مطابق با استاندارد های ASTM E814 (UL 1479) میتواند تا 4 ساعت در برابر گرما و آتش مقاومت از خود نشان می دهد.

قوام قابل تنظیم

غیر قابل انقباض

قابل اجرا تقریبا در 45 دقیقه

کاربرد

انواع درز های سازه ای

انواع درز های سقف و دیوار

اطراف انواع کابل های ارتباطی، تلفن و برق

اطراف لوله های غیر قابل اشتعال

بازشو های بزرگ که نیاز به آتشبند و دودبند شدن دارند

• غلاف ضد حریق TP FS Universal Collar

غلاف ضد حریق TP FS Universal Collar - بتن برش توسعه

غلاف ضد حریق TP FS-UC یک محصول پیش ساخته برای آتشبند کردن انواع لوله های قابل اشتعال همچون PVC، CPVC و ABS است. قبل از استفاده از این محصول باید دور لوله های مورد نیاز با نوار ضد حریق TP FS WS پوشیده شود.

مشخصات فنی

کنترل نوار ضد حریق در مواقع حریق برای انبساط آن در جهت مورد نیاز

کاربرد

اطراف لوله های قابل اشتعال

• نوار ضد حریق TP FS Wrap Strip

نوار ضدحریق TP FS-WS به صورت عمده برای آتشبند کردن لوله های قابل اشتعال و لوله هایی که عایق دارند استفاده می شود. هنگامی که این محصول در معرض گرما قرار میگیرد، منبسط شده و مانع نفوذ آتش و دود می شود. در برخی از موارد برای کنترل بیشتر این محصول باید از غلاف های ضد حریق یا TP FS-UC استفاده کرد.

• نوار ضد حریق TP FS Wrap Strip

مشخصات فنی

در هنگام مواجه با گرما منبسط شده و مانع عبور دود و آتش می شود.

کاربرد

اطراف لوله های قابل اشتعال و لوله های عایق دار

• پوشش ضد حریق TP FS-GP General Purpose Sealant

پوشش ضد حریق

یکی از انواع محصولات آتشبندی، پوشش ضد حریق TP FS-GP می باشد که بر پایه آب و بدون درزبندی است که به راحتی استفاده می شود. در صورت بروز آتش سوزی، TP FS-GP از انتشار شعله، دود، گازهای داغ و آب از طریق دهانه های اتصال و نفوذ به زون های غیر حریق جلوگیری می کند و برای استفاده نیازی به رقیق کردن یا مخلوط کردن نیست.

مشخصات فنی

در محیط های خشک و تر از رشد کپک ها جلوگیری می کند.

این سیستم آتشبند مطابق با استاندارد های ASTM E814 (UL 1479) و ASTM E1966 (UL 2079) میتواند بین ۱ تا ۲ ساعت در برابر گرما و آتش مقاومت از خود نشان می دهد.

با گان های معمولی و یا قلمو برای آتشبند کردن مورد استفاده است.

در برابر یخ زدگی مقاوم است.

تا ۳ سال ماندگاری دارد.

کاربرد

درز سقف

ترک های ناشی از تغییر شکل در دیوار

لوله های قابل اشتعال با حداکثر قطر 2 اینچ که از دیوار عبور کرده اند

هر گونه لوله های غیر قابل اشتعال عبور کننده از دیوار

انواع کابل های ارتباطی، تلفن و برق

• ماستیک ضد حریق TP FS-IS Intumescent Sealant

ماستیک اینتومسنت درز بند TP FS-IS یک درزگیر بر پایه آب، بسیار مقاوم و بدون درزگیری است که به راحتی مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول برای مواردی استفاده می شود که نیاز به انعطاف پذیری باشد و حرکت دینامیکی وجود داشته باشد. در صورت بروز آتش سوزی، TP FS-IS از انتشار شعله، دود، گازهای داغ و آب از طریق دهانه های اتصال و نفوذ به زون های غیر حریق جلوگیری می کند و برای استفاده نیازی به رقیق کردن یا مخلوط کردن نیست.

• ماستیک ضد حریق TP FS-IS Intumescent Sealant

مشخصات فنی

در محیط های خشک و تر از رشد کپک ها جلوگیری می کند.

این سیستم آتشبند مطابق با استاندارد های ASTM E814 (UL 1479) و ASTM E1966 (UL 2079) میتواند تا 4 ساعت در برابر گرما و آتش مقاومت از خود نشان می دهد.

این محصول را میتوانید با گان های معمولی و یا قلمو برای آتشبند کردن استفاده کرد.

کاربرد

درز سقف

ترک های ناشی از تغییر شکل در دیوار

لوله های قابل اشتعال با حداکثر قطر 3 اینچ که از دیوار عبور کرده اند

تقاطع لوله های قابل اشتعال

هر گونه لوله های غیر قابل اشتعال عبور کننده از دیوار

انواع کابل های ارتباطی، تلفن و برق

انواع لوله های انعطاف پذیر

کانال های هوایی

•          رنگ درزبند ضد حریق TP FS-MC Caulk Grade Sealant

رنگ درز بند ضد حریق TP FS-MC یک درزگیر بر پایه آب، بسیار مقاوم و بدون درزگیری است که به راحتی مورد استفاده قرار می-گیرد. این محصول برای مواردی استفاده می شود که نیاز به انعطاف پذیری باشد و حرکت دینامیکی وجود داشته باشد. در صورت بروز آتش سوزی، TP FS-MC از انتشار شعله، دود، گازهای داغ و آب از طریق دهانه های اتصال و نفوذ به زون های غیر حریق جلوگیری کرده و برای استفاده نیازی به رقیق کردن یا مخلوط کردن نیست.

• رنگ درزبند ضد حریق TP FS-MC Caulk Grade Sealant

مشخصات فنی

در محیط های خشک و تر از رشد کپک ها جلوگیری می کند.

این سیستم آتشبند مطابق با استاندارد های ASTM E814 (UL 1479) و ASTM E1966 (UL 2079) میتواند تا 4 ساعت در برابر گرما و آتش مقاومت از خود نشان می دهد.

این محصول را میتوانید با گان های معمولی و یا قلمو برای آتشبند کردن استفاده کرد.

کاربرد

  • انواع درز های سازه ای
  • درز نمای کرتین وال

•          اسپری درزبند ضد حریق TP FS-MS Mastic Spray Sealant

• اسپری درزبند ضد حریق TP FS-MS Mastic Spray Sealant

اسپری درز بند ضد حریق TP FS-MS یک درزگیر بر پایه آب، بسیار مقاوم و بدون درزگیری است که برای راحتی و مقرون به صرفه بودن بیشتر به نحوی طراحی شده است که بر روی سطح مورد نیاز اسپری شود. این محصول برای مواردی استفاده می شود که نیاز به انعطاف پذیری باشد و حرکت دینامیکی وجود داشته باشد. در صورت بروز آتش سوزی، TP FS-MS از انتشار شعله، دود، گازهای داغ و آب از طریق دهانه های اتصال و نفوذ به زون های غیر حریق جلوگیری می کند و برای استفاده نیازی به رقیق کردن یا مخلوط کردن نیست.

مشخصات فنی

این محصول در محیط های خشک و تر از رشد کپک ها جلوگیری می کند.

این سیستم آتشبند مطابق با استاندارد های ASTM E814 (UL 1479) و ASTM E1966 (UL 2079) میتواند تا 4 ساعت در برابر گرما و آتش مقاومت از خود نشان می دهد.

این محصول را میتوانید با گان های معمولی و یا قلمو برای آتشبند کردن استفاده کرد.

مقرون به صرفه بودن محصول

راحتی استفاده به دلیل اسپری کردن آن بر روی سطح مورد نیاز

کاربرد

انواع درز های سازه ای

درز نمای کرتین وال

اتصالات با طول زیاد

سخن آخر

امروزه با پیشرفت علم و دانش بشر، روش های عالی از جمله آتشبند برای جلوگیری از آتش سوزی و خسارات جانی و مالی وجود دارد. توصیه می شود هنگام ساخت ساختمان این مورد را فراموش نکرده تا هم از اموال خود و هم از جان عزیزان خود محافظت کرده باشید. این روش شاید سخت و پر هزینه بنظر برسد اما با توجه به مزایا زیادی که دارد راه حلی مناسب برای جلوگیری از آتش سوزی است. شرکت برش بتن تهران در کنار شماست تا با بهترین خدمات را به شما ارائه دهد.

گروه ساختمانی بی.بی.تی | BBTSAZE

سوالات متداول

  • آتشبند یا سیستم مهار آتش چیست؟

سیستم آتشبند یکی از جدید ترین سیستم های پیشگیری از آتش سوزی است که با مقاوم سازی ساختمان، لوله های گاز و … از انتشار آتش و تلفات جانی و مالی که به دنبال دارد جلوگیری می کند. در ساختمان ها باید مطمئن شد که هر شکافی در ساختمان برای جلوگیری از آتش سوزی محدود شده است.

  • منظور از بالش آتشبند چیست؟

این نوع بالش ها با پر کردن منافذ، درز و شکاف های موجود در ساختمان برای جلوگیری از عبور آتش و گسترش آن به صورت عالی عمل می کند. این بالش علاوه بر جلوگیری از آتش مانع انتقال دود و انواع گاز های سمی به سایر طبقات ساختمان می شود. این نوع بالش ها هنگام گرما منبسط می شوند و یک مهار کننده آتش را در ساختمان ایجاد می کند.

برش بتن با سیم: روشی ایمن و مقرون به صرفه برای برش بتن

برش بتن با سیم: روشی ایمن و مقرون به صرفه برای برش بتن

  در این مقاله به بررسی نکاتی در مورد برش بتن با سیم و نحوه عملکرد آن می پردازیم. سیم برش بتن به عنوان یکی از مهمترین ابزار برش بتن مورد استفاده در صنایع ساخت و ساز به حساب می آید که جنس آن از الماس بوده و با مزایای زیادی همراه است. برش بتن […]

برش فونداسیون بتن مسلح

برش فونداسیون بتن مسلح

  فونداسیون، زیربنای یک ساختمان است که از آن برای تحمل بار و ایجاد استحکام برای ساختمان و تقویت سازه استفاده می شود. با توجه به اهمیت فونداسیون در بنای ساختمان، برش فونداسیون از عملیات ساختمانی مهمی به شمار می رود که برای جدا کردن بخشی از فونداسیون ساختمان از بقیه آن است. که این […]