02144066785

09122525574

02148013

تهران، بلوار آیت الله کاشانی، خیابان بهنام، نبش چهارراه فهیمی-شماره 16، واحد 2 و 22

سوراخکاری و کاشت انکر مکانیکی یا شیمیایی

طراحی کاشت با نرم افزار بصورت رایگان توسط تیم مهندسی شرکت بتن برش تهران

قطر و عمق کاشت میلگرد با توجه به ظرفیت باربری مورد نیاز و کاربرد و محل نصب و … مسلما متغیر می باشد و نیاز به محاسبات دارد، ما در شرکت بتن برش تهران بمنظور ارائه خدمات عالی و خدمت رسانی و مشتری مداری، طراحی و محاسبات قطر و عمق کاشت میلگرد استاندارد را با نرم افزار های خارجی و معتبر مطابق با شرایط نیاز شما کارفرمایان عزیز بصورت کاملا رایگان انجام می نماید. فقط کافیست تماس بگیرید و به تیم مهندسی شرکت بتن تهران که متشکل از مهندسین نخبه و خبره در زمینه تخصصی مقاوم سازی با مدرکهای دکترای سازه یا دکترای زلزله هستند درخواست نمایید و گزارش محاسبات و مشاوره دریافت نمایید.

طراحی عمق کاشت مناسب تاثیر به سزایی در ظرفیت باربری مورد نیاز و تحمل سازه و همچنین تاثیر فوق العاده ای در صرفه جویی هزینه چسب و حتی اجرا دارد، پس اگر نیاز به خدمات کاشت میلگرد دارید قبل از انجام حتما از ما درخواست طراحی و محاسبات و مشاوره رایگان بنمایید.

 

***  رازهای چسب کاشت میلگرد و اجرای آن که هیچکس به شما آموزش نمی دهد و نمی گوید!

 

در مرحله اول چسب انتخابی خیلی مهم هست باید بدانید که هر چسب کاشت میلگردی، چسب مناسب جهت استفاده در کاشت میلگرد بمنظور مقاوم سازی یا اتصال سازه ای نیست!

طبق مقررات ملی و ACI (مرجع کلیه آیین نامه ها و استانداردها) چسب کاشت میلگرد باید تاییدیه استاندارد معتبر و قابل ارائه از ETA اروپا و ICC امریکا داشته باشند.

در مبحث نهم مقررات ملی صراحتا تاکید گردیده است که چسب مورد استفاده میبایست تاییدیه از ETA اروپا را داشته باشد.

تاییدیه های مورد نیاز که ضروری و الزامی هست به قرار ذیل می باشد:

  • تاییدیه عمر ماندگاری حداقل 50 سال؛ (این اطمینان وجود داشته باشد که تا زمان عمر سازه،اتصال ایجاد شده توسط چسب پایدار می باشد)
  • تاییدیه لرزه ای (از جمله C1 , C2) داشته باشد؛ (که در زمان زلزله اطمینان خاطر از عملکرد مناسب و مورد نیاز چسب و اتصال وجود داشته باشد)
  • تاییدیه امکان استفاده در بتن ترک دار؛
  • تاییدیه امکان استفاده در فواصل نزدیک؛ ( این مورد فقط در مواردی که فواصل میلگردها از هم کم می باشد مثله ریشه های ستون و تیر و … مورد نیاز می باشد)
  • تاییدیه امکان استفاده در لبه آزاد بتن؛ (این مورد فقط در مواردی که محل کاشت نزدیک فواصل آزاد المان می باشد مثله ریشه های دیوار برشی، تیز، … )

در مورد موارد بالا بصورت مفصل در قسمتهای بعدی توضیح داده شده است که می توانید مطالعه نمایید، پس در نتیجه حتما چسب انتخابی و مورد استفاده میبایست تاییدیه های بالا را از مرجع معتبر ETA (اتحادیه اروپا) و ICC (امریکا) داشته باشد، در غیر اینصورت شک نکنید در صورتیکه به بهترین نحو نیز اجرا فرمایید اتصال مطمئن و ایمنی نخواهید داشت و در کوتاه مدت (بین 1 الی 10 سال) آینده در اثر گذشت زمان یا پیش آمدن زلزله احتمالی نسبتا متوسط سازه و ساختمان فوق دچار خسارت مالی و جانی فوق العاده سنگینی خواهد شد، پس نهایت دقت و توجه را داشته باشید.

 

در مرحله دوم میبایست از سلامت فیزیکی چسب کاشت میلگرد حاصل نمود، با توجه به اینکه چسبهای کاشت میلگرد میبایست در بازه زمانی خاصی مثلا چسبهای هیلتی بین دمای 5 الی 25 درجه و چسبهای کمپانی TEAM PRO بین 5- الی 35 درجه نگهداری شوند، در صورتیکه چسبهای فوق بخصوص چسبهای هیلتی که بازه زمانی محدودتری دارند در دمای مناسب نگهداری نشوند فاسد می شوند و این اتفاق مسلما تاثیر به سزایی در عمر ماندگاری چسب و ظرفیت باربری آن در بلند مدت آن خواهد گذاشت. در ضمن باید عرض نماییم که در اینصورت چسب فوق قابلیت تشخیص ظاهری ندارد و حتی با انجام دادن تست هم قابل تشخیص نمی باشند چون هم تغیر ظاهری در فیزیک چسب اتفاق نمیافتد و هم اینکه ممکن است در صورت انجام تست بیرون کشیدگی میلگرد هم پاسخگو باشد اما مسلما در صورتیکه 2 یا حداکثر 5 سال بعد همین تست انجام گردد پاسخگو نخواهد بود. (متاسفانه دیده می شود افراد سودجو این تیپ چسبهای فاسد را از پروژه های کشور امارات (با توجه به اینکه دمای تابستان در این کشور فوق العاده بالاست و نگهداری آن کار سختی می باشد) به قیمت حدودا 10 دلار خرید می نمایند و در بازار یا وبسایتهای فروشگاهی ایران به قیمت ارزان بفروش می رسانند. ( ثبات این مورد اینست که در اکثر اوقات قیمت ارائه شده توسط این سودجویان پایین تر از قیمت فروش این چسب در کشور تولید کننده یعنی آلمان می باشد که مسلما این امر جای تعجب دارد و جهت اطمینان می توانید قیمت چسبهای فوق را از وبسایت هیلتی کشور آلمان یا سایت آمازون ملاحظه و بررسی نمایید که این نکته را بهتر درک نمایید. ( پس در زمان خرید گول قیمت ارزان را نخورید!)

پس چطور تشخیص دهید؟

تنها راه حل تشخیص و اطمینان، خرید از نمایندگی های مجاز و رسمی و شرکتهای معتبر می باشد که سلامت فیزیکی چسب کاشت میلگرد را بصورت کتبی تضمین و گارانتی می نمایند و امکان اثبات قانونی (با مستندات) خرید چسب از آن شرکت یا نمایندگی و استفاده در پروژه مذکور وجود داشته باشد.

ما توصیه اکید می نماییم که با گروه و شرکتی همکاری نمایید که ضمن داشتن شرایط ذکر شده، هم تامین کننده چسب باشد و هم مجری عملیات سوراخکاری و کاشت میلگرد.

در مرحله سوم میبایست طبق مبحث نهم مقررات ملی میبایست شرکت یا پیمانکاری را انتخاب نمایید که حتما گواهی صلاحیت اجرای کاشت میلگرد را از سوی کمپانی تولید کننده چسب اخذ نموده باشد که با توجه به آموزش ارائه شده مطابق با شرایط چسب به پرسنل و مهندسین شرکت مجری، عملیات اجرائی با کیقیت عالی و مطابق با اصول استاندارد بین المللی و کمپانی تولید کننده چسب ارائه گردد و شما کارفرمای محترم اطمینان خاطر کامل داشته باشید که هزینه شما شامل پول، زمان و انرژی درست مصرف شده و در آتی هیچگونه ریسکی نخواهید داشت.

قابل توجه می باشد که روش صحیح اجرا از جمله فرچه کشی و بادگیری (که متاسفانه اکثر پیمانکاران بدلیل عدم دریافت هزینه کاشت یا دریافت مبلغ اندک و عدم درک اهمیت این موضوع به آن توجه ای ندارند) و نوع تزریق چسب و همچنین تزریق به اندازه کافی و حتی قطر و عمق استاندارد تاثیر بسزایی در کیفیت اجرای کاشت میلگرد خواهد گذاشت مثلا اگر بهترین چسب در حفره به قطر و عمق استاندارد به اندازه کافی تزریق و کاشت میلگرد انجام گردد، اما فرچه کشی، باذگیری و نظافت داخل حفره به درستی انجام نگردد، شک نکنید که کاشت میلگرد کاشته فاقد کیفیت و در کوتاه مدت تاثیر آن بصورت کلی از بین خواهد رفت و سازه نا ایمنی خواهیم داشت.

 

.

شرکت بتن برش تهران و کلیه پرسنل اجرائی شرکت بتن برش تهران مطابق با الزام مقررات ملی (مبحث نهم) دارای گواهینامه صلاحیت اجرای کاشت میلگرد از کمپانی TEAM PRO آلمان (کمپانی تولید کننده چسب) می باشند در ضمن این شرکت دارنده گواهینامه صلاحیت پیمانکاری از سازمان برنامه ، گواهینامه ایمنی از وزارت تعاون و کار، گواهینامه گرید A+ در زمینه مقاوم سازی از کمپانی SMAR NEKSUS انگلستان، گواهینامه های بین المللی و استاندارد …. در زمینه مقاوم سازی و برش بتن می باشد.

شرکت بتن برش تهران دارای 19 سابقه رسمی و افتخار حضور، همکاری، اخذ تقدیرنامه ها و رضایت نامه های متعددی از بزرگترین پروژه های ملی و خصوصی کشور (رزومه قوی) دارد.

ما در شرکت بتن برش تهران فقط از چسبهای برند هیلتی و TEAM PRO که کلیه تاییدیه های ذکر شده را از ETA اتحادیه اروپا و ICC امریکا دارند استفاده می نماییم و با توجه به اطمینان خاطر از محصولات و خدمات اجرائی شرکت، بمنظور کاهش ریسک مشتری اصالت چسب، سلامت فیزیکی چسب، کیفیت چسب و اجرا را به شرط تست بیرون کشیدگی میلگرد در محل (Poll Out) بصورت کتبی تضمین و گارانتی شرکتی می نماید و ضمانت نامه تقدیم دوستان و کارفرمایان عزیز می نماید

کلیه پرسنل شرکت بتن برش تهران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و بیمه مسئولیت مدنی شرکت بیمه ایران می باشند و کارفرما هیچگونه ریسکی در این زمینه نخواهد داشت.

اگر بدنبال یک کار با کیفیت و درجه یک و سازه ای مطمئن و مقاوم هستید با ما تماس بگیرید و مقاوم سازی را با ما تجربه نمایید.

یکبار برای همیشه …

انتخاب شرکت بتن برش تهران، برترین شرکت در زمینه مقاوم سازی و برش بتن در کشور

 

انکر بولت ها قطعاتی هستند که به منظور اتصال سازه ها به بتن، مورد استفاده قرار می گیرند. این قطعات امکان سوراخکاری و کاشت میلگرد را به سازه های بتنی فراهم می کنند و در پروژه های مختلف صنعتی و ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند.

در واقع انکر نوعی اتصال برای تثبیت قطعات مختلف بر روی سطوحی مانند بتن، سنگ و فلزات مختلف است. این ابزارها یکی از پرکاربردترین تجهیزات در بهسازی لرزه ای ساختمان ها هستند و در دو نوع مکانیکی و شیمیایی طراحی و ساخته شده اند.

تفاوت انکر شیمیایی و مکانیکی

انکرها از مهم ترین اتصالات بتن محسوب می شوند که برای تقویت بتن و سازه های بتنی مورد استفاده قرار می گیرند. هرکدام از انکرهای فیزیکی و شیمیایی برای کاربردی خاص طراحی شده اند؛ اما معمولا از آن ها برای سوراخکاری دیوار و کاشت میلگرد در آن استفاده می شود. انکر شیمیایی و مکانیکی از دو نوع ماده مختلف ساخته شده اند؛ به همین دلیل تفاوت های چشم گیری با هم دارند. از جمله تفاوت های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت در برابر حرارت

انکرهای شیمیایی از مواد رزینی ساخته شده اند و مقاومت بالایی در برابر تغییرات دمایی ندارند و قابل جوشکاری نیستند. در مقابل، انکرهای مکانیکی از مواد فلزی ساخته شده اند و مقاومت بالایی در برابر حرارت دارند؛ به همین دلیل برای سوراخکاری و کاشت میلگرد مناسب تر هستند.

تفاوت انکرهای فیزیکی و شیمیایی

  • پایداری و استحکام

انکرهای مکانیکی از مواد فلزی مقاوم ساخته شده اند و عملکرد بهتری در حفظ اتصال دارند؛ اما پایداری انکرهای شیمیایی به کیفیت مواد استفاده شده در تهیه چسب آن ها بستگی دارد؛ بنابراین بهتر است انکرهای شیمیایی را از برندها و فروشگاه های معتبر خریداری کنید تا بهترین کیفیت را داشته باشند.

  • مقاومت در برابر زلزله

انکرهای مکانیکی که به صورت پیچ برای سوراخکاری دیوار و کاشت میلگرد در آن مورد استفاده قرار می گیرند، عملکرد بهتری در برابر زلزله از خود نشان می دهند و می توانند از تخریب ساختمان جلوگیری کنند. انکرهای شیمیایی، استحکام و مقاومت کششی کمی دارند؛ به همین دلیل مقاومت لرزه ای آن ها نسبت به انکرهای مکانیکی کمتر است.

  • روش نصب

انکرهای شیمیایی به وسیله چسب یا سایر ترکیبات شیمیایی نصب می شوند، در حالی که انکرهای مکانیکی با استفاده از قدرت و فشار نصب می گردند.

  • قابلیت استفاده مجدد

انکرهای مکانیکی را می توان بارها برای عملیات سوراخکاری بتن مورد استفاده قرار داد، اما انکرهای شیمیایی تنها یک بار مورد استفاده قرار می گیرند.

  • هزینه نصب

هزینه نصب انواع انکر بولت ها بسته به نوع مواد سازنده آن ها متفاوت است. برخی از انکرهای شیمیایی با کیفیت قیمت بالاتری نسبت به انواع مکانیکی دارند. در مقابل برخی از انکرهای مکانیکی با کیفیت نیز از انکرهای شیمیایی، گران تر هستند.

هزینه نصب انکرهای مکانیکی و شیمیایی

 

در مجموع می توان گفت که انکرهای شیمیایی یا چسب کاشت برای عملیات سوراخکاری بتن، سوراخکاری دیوارهای آجری، سنگ و … به کار می رود. برای استفاده از این انکرها، نیازی به سوراخکاری دقیق سطوح نیست؛ زیرا فضای خالی بین سطوح با چسب پر می شود. استفاده از انکرهای شیمیایی برای ساختمان های کوچک و فضاهای محدود مناسب است. در مقابل انکرهای فیزیکی برای استفاده در فضاهای بزرگ مناسب هستند و برای نصب آن ها نیاز به اندازه گیری های دقیق و حفر سوراخ هایی مطابق با اندازه انکر است.

انکر شیمیایی
انکر شیمیایی

انکر شیمیایی و انواع آن

انکرهای شیمیایی در صنعت با نام های چسب بتن، چسب کاشت آرماتور، چسب کاشت میلگرد و خمیر کاشت نیز شناخته می شود. این انکر به دلیل واکنش شیمیایی بین ماده چسبنده و سطوح بتنی، قدرت بسیار بالایی داشته و سبب چسبندگی دائم قطعات به سطوح می شود. انکرهای شیمیایی انواع مختلفی دارند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم:

  • انکرهای شیمیایی پلی استر

این نوع انکر شیمایی، نوعی رزین واکنشی است که برای تولید ملات دو جزئی مورد استفاده قرار می گیرد. انکر شیمیایی پلی استر در زمان تماس با سطح مورد نظر، به آن متصل شده و قطعه مورد نظر را به سطح می چسباند. از این انکر برای سوراخکاری بتن، دیوار، سقف و … استفاده می شود.

  • انکرهای شیمیایی پلی استر غیر اشباع

این نوع انکر شیمیایی نیز برای تولید ملات دو جزئی مورد استفاده قرار می گیرد. انکر شیمیایی غیر اشباع در واقع همان رزین آماده واکنش است و اتصالی قوی با دوام بالا را فراهم می کند.

  • انکر شیمیایی اپوکسی اکریلات

انکرهای شیمیایی اپوکسی، بیشتر برای استفاده در بتن طراحی و تولید شده اند. اپوکسی اکریلات به عنوان یک ثابت کننده رزینی با پایداری و مقاومت بالا برای اتصالات مهم در محیط های مرطوب و حاوی مواد شیمیایی شناخته شده است.

انواع انکرهای شیمیایی برای سوراخکاری و کاشت میلگرد

  • انکرهای شیمیایی اپوکسی خالص

انکرهای اپوکسی خالص، مقاومت بسیار بالایی دارند و برای استفاده در بتن طراحی و تولید شده اند. معمولا در بهسازی های لرزه ای برای تقویت سازه از این نوع انکر شیمیایی استفاده می شود.

کابرد های انکر شیمیایی

انکرهای شیمیایی یا چسب کاشت از قوی ترین و قدرت مند ترین چسب ها برای اتصالات بتنی هستند. این انکرها زمانی که سطح بتن یا آجر ترک خورده و به بهسازی نیاز دارد، مورد استفاده قرار می گیرند. در پروژه های ساختمانی و صنعتی، به منظور اضافه کردن قطعات سازه ای یا کاشت میلگرد یا تغییر نقشه سازه از انکرهای شیمیایی استفاده می شود.

روش های کاشت و اجرای انکر شیمیایی

کاشت و اجرای انکرهای شیمیایی به دقت و توجه بالایی نیاز دارد و باید توسط متخصصان در این زمینه انجام شود. برای کاشت انکر شیمیایی لازم است در ابتدا سطح مورد نظر برای کاشت را انتخاب کرده و آن را کاملا پاکسازی کنید تا هیچ گونه آلودگی و گرد و غباری نداشته باشد.

در مرحله دوم لازم است حفره ای با قطر مناسب بر روی دیوار ایجاد کنید. بعد از سوراخکاری دیوار باید تمام حفره را با انکر شیمیایی پر کرده و سپس قطعه مورد نظر را درون آن قرار دهید. در این مرحله باید دقت کافی را داشته باشید که نازل چسب تا انتها داخل حفره فرو رفته باشد؛ در غیر این صورت ممکن است فضای خالی در اطراف قطعه وجود داشته باشد و اتصال محکم نشود.

 

مراحل استفاده انکرهای شیمیایی

مزایا و معایب انکر شیمیایی

انکرهای شیمیایی با توجه به مزایا و معایبی که دارند، در پروژه های مختلف برای سوراخکاری سقف،دیوار، بتن و … استفاده می شوند؛ بنابراین باید با مزایا و معایب آن آشنا باشید تا بتوانید بهترین انکر را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.

مزایای انکر شیمیایی

  • انکرهای شیمیایی برای استفاده در بتن های ترک خورده بسیار مناسب هستند.
  • هنگام استفاده از انکرهای شیمیایی، هیچ محدودیتی در قطر و عمق سوراخکاری وجود ندارد.
  • انکرهای شیمیایی حالت انبساطی ندارند؛ به همین دلیل امکان ترک خوردگی بتن تا حد زیادی کاهش می یابد.
  • از این نوع انکر می توان در انواع فرایندهای سوراخکاری و کاشت میلگرد بهره برد.

معایب انکر شیمیایی

  • نصب این نوع انکرها به زمان زیادی نیاز دارد.
  • نصب انکرهای شیمیایی نیاز به تجربه و مهارت دارد و دشوارتر از انواع دیگر است.
  • هرگونه اشتباه در نصب این نوع انکرها از پایداری و مقاومت سازه می کاهد.
  • بعد از نصب انکرهای شیمیایی باید 24 تا 48 ساعت صبر کرد و بعد به آن ها اعمال بار نمود.
مزایا و معتیب انکر های شیمیایی

 

کاشت انکر مکانیکی

انکرهای مکانیکی قطعاتی هستند که برای انتقال بار به صورت مکانیکی مورد استفاده قرار می گیرند. انکرهای مکانیکی برای مقاوم سازی سازه از طریق سوراخکاری و کاشت میلگرد استفاده می شوند. سطح انکرهای مکانیکی با پوشش های مختلف مانند فولاد، گالوانیزه سرد و گرم و روی پوشانده شده است. علاوه بر این، انکرهای مکانیکی در سایزهای مختلف وجود دارند.

کاربرد های انکر مکانیکی

انکر بولت های مکانیکی برای مقاوم کردن تجهیزات مهم و تاسیساتی مانند فن کوئل ها و پایه های تانکرهای آب استفاده می شوند. علاوه بر این برای اتصال اسکلت فلزی سبک به بتن، کاربرد دارند. همچنین برای نصب نرده های فلزی، سوراخکاری سقف برای نصب سقف کاذب، نصب شاسی آسانسور به دیوار چاله آسانسور و نصب پله برقی کاربرد دارند.

از دیگر کاربردهای انکرهای مکانیکی می توان به نصب تجهیزات و ماشین آلات، نصب دکل های برق، نصب دکل های مخابرات، نصب ریل مترو و راه آهن اشاره کرد. اتصال ساپورت های فولادی، انتقال خطوط لوله سنگین، نصب فریم های درب و پنجره و نصب قفسه های سنگین از دیگر کاربردهای انکرهای مکانیکی است.

روش های نصب انکر مکانیکی

برای نصب انکرهای مکانیکی، باید حفره هایی بر سطح مورد نظر ایجاد شود. فرایند سوراخکاری سطوح مختلف مانند سوراخکاری دیوار، توسط دریل و مته های مخصوص انجام می شود. اندازه مته باید بر اساس عمق کاشت انتخاب شود. برای اطمینان از دقیق بودن عمق کاشت مناسب، از عمق سنج بر روی دریل استفاده کنید.

بعد از نصب حفره باید خاک و غبارهای داخل آن را کاملا تمیز نمایید. می توانید برای خارج کردن خاک های داخل حفره از پمپ های بادی دستی بهره بگیرید. نصب انکر مکانیکی را می توانید توسط چکش یا ابزار نصب HS-SC انجام دهید.

  • روش نصب با چکش

در این روش باید مهره انتهای انکر را کمی باز کنید و انکر را داخل حفره قرار دهید. توجه داشته باشید که نیازی به باز کردن مهره با تا انتها نیست؛ زیرا این کار احتمال ضربه خوردن به مهره ها و خرابی آن ها را افزایش می دهد. با چکش به انکر چند ضربه بزنید تا کاملا در حفره فرو رفته و سفت شود.

  • روش نصب با ابزار HS-SC

این روش نصب برای سوراخکاری بتن و دیوارهای بتنی مناسب است. در این روش باید سازه بتنی را توسط دریل و متناسب با عمق انکر سوراخ کرده و آن را کاملا تمیز نمایید.

روش های نصب انکرهای مکانیکی

سپس انکر را داخل حفره قرار دهید و توسط ابزار HS-SC آن را سفت نمایید. با استفاده از این روش احتمال خرابی مهره ها و رزوه های انکر وجود ندارد. استفاده از این ابزار، زمان نصب را بسیار کاهش داده و سرعت نصب را تا حد زیادی بالا می برد.

دقت کنید که در هنگام نصب انکر باید واشر آن کاملا بر روی پلیت قرار داشته و فاصله ای بین آن ها نباشد. در این روش، سفت کردن انکر توسط آچار تخت مجاز نمی باشد و ممکن است سبب خرابی انکر شود. علاوه بر این سوراخکاری دیوار باید توسط مته با سایز مناسب انجام شود و عمق حفره مطابق با اطلاعات ذکر شده روی انکر باشد.

مزایا و معایب انکر مکانیکی

برای انتخاب یک انکر بولت مناسب، باید با مزایا و معایب آن آشنا باشید. در ادامه به بررسی مزایا و معایب انکرهای مکانیکی می پردازیم:

 مزایای انکر مکانیکی

  • انکرهای مکانیکی از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه هستند. علاوه بر این عملیات سوراخکاری برای نصب آن ها نیز، نیاز به هزینه بالایی ندارد.
  • با استفاده از این نوع انکر می توان اتصالاتی محکم و پایدار در سطوح سخت ایجاد کرد.
  • انکرهای مکانیکی در انواع سوراخکاری ها مانند سوراخکاری بتن کاربرد دارند.
  • زمان نصب انکرهای مکانیکی در مقایسه با انکرهای شیمیایی بسیار کمتر است.
  • این نوع انکرها، قابلیت استفاده مجدد را دارا می باشند.
  • انکرهای مکانیکی قابل استفاده در محیط ‌های مختلف و شرایط نامساعد محیطی هستند.

مزایای استفاده از انکرهای مکانیکی

معایب انکرهای مکانیکی

  • برای استفاده از این نوع انکرها نیاز به دقت بالا در فرایند سوراخکاری است.
  • انکرهای مکانیکی وزن بالاتری نسبت به انکرهای شیمیایی دارند.
  • از این انکرها نمی توان در تمامی سازه ها؛ به ویژه سازه های محدود و کوچک استفاده کرد.
  • استفاده نادرست از انکرهای مکانیکی می تواند سبب به بار آمدن خسارت های مادی به ساختمان شود.
  • انکرهای مکانیکی طول عمر مشخصی دارند و بعد از مدتی استفاده، نیازمند تعویض هستند.
  • در برخی از موارد برای سوراخکاری و کاشت میگلرد توسط انکرهای مکانیکی، به تجهیزات حفاری و تخریب نیاز است.

استفاده از انکرها برای مقاوم سازی سوراخکاری سقف، دیوار و سطوح مختلف، نیازمند دانش و مهارت بالا است. اگر در این زمینه تجربه ای ندارید، بهتر است کار را به متخصصان واگذار کنید. شرکت برش بتن تهران، ارائه دهنده خدمات تخصصی در زمینه طراحی و اجرای عملیات مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای، برش بتن و آتشبند است.

شما عزیزان می توانید با مراجعه به وب سایت بی. بی. تی با خدمات گسترده این شرکت آشنا شده و پروژه های عمرانی خود را به متخصصان برش بتن واگذار کنید. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره و راهنمایی های لازم با کارشناسان بخش پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

استعلام قیمت

تضمین کیفیت و قیمت با B.B.T

اخبار و مطالب آموزشی

آخرین مطالب وبلاگ