مقاوم سازی ساختمان های قدیمی

مقاوم سازی ساختمان های قدیمی

فهرست مطالب

 

پس از گذشت چندین سال از ساخت ساختمان ها حتما لازم است تا از راهکار هایی برای تقویت و ترمیم آن ها استفاده کرد. انجام این اقدامات برای ساختمان های قدیمی ضروری است تا از هر گونه آسیب در آینده جلوگیری شود. به مجموعه کار هایی که به این منظور انجام می شود، بهسازی ساختمان های قدیمی یا مقام سازی ساختمان های قدیمی می گویند.

 

بهسازی ساختمان های قدیمی

 

بهسازی و مقاوم سازی ساختمان های قدیمی چگونه انجام می‌شود؟

مقاوم سازی ساختمان های قدیمی یکی از ضروری ترین و مهم ترین اقداماتی است که بایستی در صورت نیاز به انجام آن اقدام کرد. برای مقاوم سازی ساختمان راه و روش های مختلفی وجود دارد. بر اساس نوع ساختمان، جنس (بتنی یا فولادی) آن، تعداد طبقات، سن سازه، و … یک روش مناسب جهت بهسازی انتخاب می شود. بهسازی ساختمان های قدیمی برای حفظ جان و مال ساکنین آن بسیار مهم است.

دلایل نیاز ساختمان های قدیمی به بهسازی

ساختمان های قدیمی در اثر گذشت زمان و وقوع شرایطی نظیر تأثیر عوامل محیطی یا خوردگی، محاسبات یا اجرای اشتباه، تغییر آیین نامه ها، انفجار، زلزله و… مقاومت و استحکام اولیه خود را از دست می دهند. در این صورت ممکن است در اثر وقوع هر اتفاقی فرو بریزند یا کارایی خود را از دست بدهند. برای پیشگیری از وقوع چنین اتفاقاتی حتما لازم است تا نسبت به طراحی مقاوم سازی و بهسازی ساختمان های قدیمی اقدام شود.

مقاوم سازی ساختمان های قدیمین

راهکار های بهسازی و مقاوم سازی ساختمان های قدیمی

خوشبختانه امروزه راه های مختلفی برای مقام سازی ساختمان های قدیمی تدارک دیده شده است و شما می توانید با توجه به شرایط، بهترین و تاثیر گذار ترین روش را برای تقویت سازه قدیمی خود انتخاب کنید. راهکار های بهسازی و مقاوم سازی ساختمان های قدیمی عبارت اند از:

  • استفاده از ژاکت های بتنی و فولادی
  • استفاده از الیاف شیشه و فیبر کربن
  • اتصال تیر به ستون با لایه جدید بتن
  • افزایش ابعاد دیوار
  • استفاده از دیوار برشی بتنی یا فولادی

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مقاوم سازی ستون اینجا کلیک کنید.

مزایا و معایب بهسازی ساختمن های قدیمی

مهم ترین فایده بهسازی ساختمان های قدیمی محافظت از جان و مال ساکنین آن و پیشگیری از وقوع اتفاقات ناگوار است. همچنین بهسازی ساختمان ها کار بسیار ساده تر و ارزان تر از تخریب یا بازسازی آن ها است. در طی چندین روز می توانید فرایند بهسازی ساختمان خود را به پایان برسانید. در مورد معایب بهسازی ساختمان های قدیمی می توان گفت این کار هیچ عیب خاصی نداشته و انجام دادن آن ضروری است و تنها ممکن است هزینه هایی را برای شما در بر داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.