19 سال سابقه فعالیت اجرایی

همه چیز درباره خمیر کاشت میلگرد و انواع آن

همه چیز درباره خمیر کاشت میلگرد و انواع آن

 

احتمالا این سوال در ذهن شما به وجود آمده است که خمیر کاشت میلگرد چیست و چه کارایی دارد؟

میلگرد در ساختمان سازی برای افزایش مقاومت و دوام ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. برای نصب و محکم کردن میلگرد از خمیر کاشت میلگرد استفاده می شود. استفاده از خمیر میلگرد باعث چسبندگی میلگرد به مصالح ساختمانی خواهد شد.اگر قصد خرید چسب کاشت میلگرد قبل از آن توصیه میکنیم برای اطلاع بیشتر درباره خمیر کاشت میلگرد تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

خمیر کاشت میلگرد چیست و از چه موادی ساخته شده؟

ماده اصلی سازنده خمیر کاشت میلگرد رزین اپوکسی است که کارایی خیلی خوبی ارائه می دهد. خمیر کاشت میلگرد نوعی ماده ترکیبی است که با استفاده از آن میلگردهای آهنی در فرایند ساخت سازه های بتنی استفاده می شود. این خمیر در هنگام عملیات کاشت میلگرد روی سطح کناری میلگردها قرار داده می شود تا پیوند خوبی بین میلگرد و بتن ساخته شود.

استفاده از خمیر کاشت میلگرد تضمین می کند که میلگردها با بتن پیوند محکمی بسازند و نیروهای استاتیک و دینامیک را به درستی انتقال دهند. همچنین خمیر کاشت میلگرد باعث کاهش خرابی و پوسیدگی میلگردها می­شود، بنابراین به عمر مفید سازه ها کمک می کند. در نتیجه، استفاده از خمیر کاشت میلگرد از ضروریات ساخت و ساز مدرن است و باعث افزایش مقاومت و استحکام سازه ها خواهد شد. علاوه بر رزین اپوکسی از مواد دیگری مانند هاردنر پلی آمید هم در تولید این خمیر استفاده می شود که نیاز به مخلوط کردن با حلال ندارد.

 

کاربردهای مختلف خمیر کاشت میلگرد

 

کاربرد خمیر کاشت میلگرد- بتن برش توسعه

 

  • کاشت میلگرد در بتن تازه یا قدیمی
  • مقاوم سازی ساختمان های بتنی آسیب دیده یا فرسوده
  • ایجاد اتصال بین دو قطعه بتن

 

مزایای استفاده از خمیر کاشت میلگرد

استفاده از خمیر کاشت میلگرد، یک روش پیشرفته برای نصب میلگردها است. این روش انعطاف پذیری بالا را فراهم می کند و بسیاری از مزایا را به هنگام نصب میلگردها در اختیار شما قرار می دهد. اول از همه، خمیر کاشت میلگرد قابلیت تطبیق با حالت های مختلف ساختمان را داراست. این بدان معناست که شما می توانید میلگردها را در هر زاویه و در هر مکانی که نیاز دارید، نصب کنید. ثانیاً، استفاده از خمیر کاشت میلگرد می تواند به طور قابل توجهی زمان نصب را کاهش دهد. بدون نیاز به حفر حفرات بزرگ، میلگردها به سرعت و به راحتی قابل نصب هستند.

با استفاده از خمیر کاشت میلگرد، قدرت و پایداری میلگردها نیز افزایش می یابد. خمیر کاشت به عنوان یک ماده چسبنده استفاده می شود که میلگردها را در مکان خود نگه می دارد و باعث می شود تا مقاومت بالاتری داشته باشند. همچنین مزیت دیگر استفاده از خمیر کاشت میلگرد جلوگیری از حرکت غیرمطلوب میلگردها است. خمیر کاشت، عملکرد عالی در تثبیت و فیکس کردن میلگردهای عمودی، افقی و مورب ارائه می دهد. مزیت مهم خمیر کاشت میلگرد، ویسکوزیته بسیار عالی آن در زمان استفاده است.

 

انتخاب نوع خمیر کاشت میلگرد - بتن برش توسعه

انتخاب نوع خمیر کاشت میلگرد و بولت

خمیر کاشت میلگرد مانند سایر مصالح ساختمانی تنوع زیادی دارد. هر نوع از خمیر ویژگی های خاصی دارد که آن را برای استفاده در یک کار خاص مناسب می کند. در انتخاب خمیر مناسب باید توجه کنید که با توجه به نوع کاری که انجام می دهید چه خمیری بهتر است. مواد اولیه به کار رفته در انواع خمیر میلگرد متفاوت است و به همین دلیل کارایی مختلفی دارند. خمیر کاشت بولت از نظر کاربرد، مواد اولیه و مشخصات فنی به 3 دسته زیر تقسیم می شود:

  • خمیر کاشت میگرد کپسول مانند: ماده اولیه این خمیر پلی استر و اپوکسی ونیل استر است که در بسته بندی شفاف کپسول مانند عرضه می شوند.
  • خمیر کاشت میلگرد کارتریجی: این خمیر کاشت معمولا در محیط های چوبی و بتنی استفاده می شود که دارای رزین اپوکسی و پلی استر است. از مواد سخت کننده مانند پلی امین نیز در تولید آن استفاده شده که قیمت بالاتری نسبت به دو نوع دیگر دارد.
  • خمیر کاشت میلگرد حجمی: خمیر کاشت میلگرد حجمی از موادی مانند رزین اپوکسی بیسفنول، هاردنر بتن و پلی امید تولید می شود. این خمیر مقاومت کششی و خمشی خیلی بالایی نسبت به دو نوع دیگر دارد.

 

مهم ترین نکات ایمنی در استفاده از خمیر کاشت میلگرد

در زمان استفاده از خمیر کاشت میلگرد به نکات ایمنی باید توجه داشته باشید تا کار به دستی انجام شده و هیچ مشکلی به وجود نیاید. این نکات شامل:

  • همانطور که بیان شد در ساخت خمیر از حلال استفاده نشده است، در زمان استفاده نباید از هیچ گونه حلالی برای کاهش ویسکوزیته استفاده کنید.
  • در نصب میلگرد ابتدا باید اجازه دهید خمیر کامل ریخته شود و بعد میلگرد را جابه جا کنید.
  • خمیر بعد از مدتی خشک می شود، در زمان کار کردن توجه کنید که باقی مانده خمیر خشک نشود و در معرض هوای آزاد قرار نگیرد.

 

 

انتخاب و خرید بهترین خمیر کاشت میلگرد

در انتخاب و خرید چسب کاشت میلگرد باید دقت خیلی بالایی به خرج دهید تا یک خمیر با کیفیت را با قیمت مناسب تهیه کنید. برای اینکه عملیات کاشت میلگرد به درستی انجام شود، خمیر باید مقاومت بالا، طول عمر زیاد، مقاومت در برابر آب و روغن و چسبندگی زیاد به بتن و فولاد داشته باشد. اگر برای انتخاب خمیر کاشت مناسب، نیاز به راهنمایی بیشتر دارید، می توانید همین الان با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

استعلام قیمت

تضمین کیفیت و قیمت با B.B.T

اخبار و مطالب آموزشی

آخرین مطالب وبلاگ