هر آنچه باید درباره قیمت دستگاه برش بتن بدانید

بررسی دستگاه قیمت برش بتن

فهرست مطالب

 

قبل از پرداختن درباره ی قیمت دستگاه برش بتن ابتدا به چیستی، کارایی و کاربرد های این محصول می پردازیم. دستگاه برش بتن یا اره بتن وسیله ایست برای بریدن موادی مانند: بتن، آجر، آسفالت، کاشی و…. این محصول در انواع سبک، کوچک، سنگین و… تولید می شود.

این وسیله با بنزین، فشار هیدرولیکی یا پنوماتیک و موتور الکتریکی تولید می شود. تیغه های دستگاه برش بتن معمولا از الماس ساخته می شود ،که در برش بتن، آسفالت، سنگ و… عملکرد خوبی دارد. البته از چرخ های تراشنده برای برش سنگ و فولاد نیز استفاده می شود. کاهش دمای بالای ایجاد شده و گرد و غبار به علت اصطکاک می تواند عمر دستگاه و تیغه ها را بالا ببرد.

قبل از پرداختن به  قیمت دستگاه برش بتن میخواهیم به مفهوم برش بتن می پردازیم. به طور کلی به عملیاتی که در طی آن بخش اضافی از بتن سازه، به دلیل تغییر نقشه معماری و سازه و…، جدا می شود را برش بتن می گویند. البته این عمل بیشتر برای ایجاد درز های کنترل برای مدیریت ترک هایی ناشی از انقباض استفاده می شود.

زمان برش از مهمترین بخش های این کار است که بر اساس مواردی مانند: طرح اختلاط، نوع افزودنی ها و سنگدانه ها، دمای هوا و… بدست می آید.

قیمت دستگاه کاتر برش بتن

برای دانستن قیمت دستگاه برش بتن باید، به برسی دستگاه کاتر برش بتن یا کف بر می پردازیم. این دستگاه متشکل از یک بخش هیدرولیکی و یک بخش خنک کننده است. ساختار کلی محصول ساده و از یک شاسی پلاستیکی، یک موتور، و یک تیغه تشکیل شده است. اندازه تیغه بین 45، 60 و 90 سانتی متر متغیر می باشد.

این محصول برای برش بتن، آسفالت و پشت بام ها استفاده می شود. قیمت کاتر برش بتن، بسته به شرکت تولید کننده، نوع موتور، تیغه و موارد دیگر متغیر است.

قیمت دستگاه سیم برش بتن

قیمت دستگاه برش بتن سیمی به علت استفاده از سیم فلزی نازک دارای قطعات ریز الماس بالا است. این محصول بعد از این که به صورت ایمن به دور قسمت مورد نظر پیچیده شد، به کمک قرقره هایی که در جهت برش هستند، شروع به کشیدن سیم می کند.

این محصول برای مواردی که دستگاه برش بتن عادی جواب نمی دهد و پروژه های خاص استفاده می شود. مانند: برش بتن با روکش فولادی، تکیه گاه های فولادی با روکش بتنی، دیوار حائل، بتن با میلگرد های تقویت شده، مقاطع بتنی نامنظم که دستگاه های معمولی در آن جواب نمی دهد و … .

بالا بودن قیمت دستگاه برش بتن سیمی مزایایی نیز دارد مانند:

  • تولید گرد و غبار کمتر
  • توانایی برش عمیق تر
  • برش های دقیق تر
  • دسترسی آسان و نیاز به فضای کم برای کار کردن
  • کم صدا بودن نسبت به انواع دیگر
  • سرعت و ایمنی بالاتر

با این که ایمنی این دستگاه بالا است اما در صورت پاره شدن سیم، می تواند صدمات جبران ناپذیری به کارگران اطراف دستگاه وارد بکند. قیمت این دستگاه بر اساس کیفیت و نوع آن متغیر است.

قیمت دستگاه برش بتن

قیمت دستگاه برش بتن هیلتی

استفاده از سیم الماسه یکی از روش های جدیدی می باشد که برای تخریب بتن ها از آن استفاده می‌ کنند در برش سیمی تخریب بتن سریع انجام می شود و می توان از این روش در ابعاد گسترده ای استفاده نمود. این روش دستگاه مخصوص به خود را دارد و به وسیله یک سیم الماسه صورت می گیرد. در این روش از سیم الماسه نیز استفاده می کنند. یکی از ویژگی‌ های خوبی که این روش دارد این است که می تواند در هر نوع از سطح های مختلف مثل عمودی، افقی و شیب دار از آن استفاده کرد‌. از این روش می توان در برش ها با ضخامت بالا استفاده کرد زیرا استحکام و قدرت بالایی دارد.

راه اندازی و استفاده از اره بتنی های گازی این شرکت بسیار آسان و ساده است. همچنین تیغه های انحصاری و طراحی شده توسط این شرکت باعث افزایش سرعت و قدرت برش این محصول شده اند.

قیمت تیغه برش بتن

به یکی از المان های مهم دستگاه برش بتن، یعنی تیغه آن می پردازیم. معمولا برای برش بتن از تیغه های اره الماسی استفاده می شود. استفاده از این محصول باعث می شود تا برش ها به صورت تمیز و حرفه ای انجام شود.

این تیغه ها از یک هسته فلزی و تیغه های دارای قطعات یا کریستال های الماس که با لیز به قسمت هسته جوش داده شده اند، تشکیل می شوند. این تیغه ها انواع و قیمت های متفاوتی دارند. بسته به نوع استفاده و زمان انجام برش باید نوع محصول خود را انتخاب کنید.

قیمت تیغه های برش خشک و مرطوب

المان دیگری که بر قیمت دستگاه برش بتن تاثیر می گذارد، نوع برش است. به طور کلی دو نوع برش مرطوب و خشک وجود دارد. بسته به نوع کار شما می توان از هر کدام از این تیغه ها استفاده کرد. تفاوت ساختاری این دو محصول در جوش های آن ها است. تیغه های خشک از جوش های قطعه ای که در برابر حرارت مقاومت بیشتری دارند، درسته شده است.

با توجه به موارد گفته شده می توان قیمت دستگاه برش بتن مورد نیاز برای کار خود را تخمین زد. توجه داشته باشید که از اکثر تیغه های خشک نیز می توان با آب استفاده کرد اما توصیه نمی شود. تیغه های مرطوب به علت خنک شدن توسط آب می توانند برش های عمیق تری بزنند.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا کاربرد ها، انواع و المان های مهم دستگاه های برش بتن را، تشریح کنیم. با کمک این المان ها می توانید قیمت دستگاه برش بتن خود را بدست آورید. توجه شود که عمر دستگاه به مراقبت های بعد از آن بستگی دارد. سعی کنید از آب برای خنک کردن تیغه ها استفاده بکنید و آن ها را تمیز نگهدارید. شرکت بتن برش تهران در کنار شماست تا بهترین خدمات را با بهترین کیفیت به شما ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.