هر آنچه باید درباره کاشت میلگرد با چسب هیلتی بدانید

چسب هیلتی در کاشت میلگرد

فهرست مطالب

 

کسانی که اطلاعاتی درباره ساختمان سازی را دارند، می دانند که کاشت میلگرد برای مقاوم سازی ساختمان در برابر بلاهای طبیعی ضروری است این روش یکی از چند روش کاشت میلگرد می‌باشد. در حالت کلی میلگردها را بعد از اجرای طرح بتن سازی، در داخل بتن ها جایگذاری می کنند تا ساختمان موردنظر را در اثر زلزله یا بازسازی دوباره دیوار و سقف، حفظ کند.

دقت کنید که هزینه های ساخت و ساز در روش کاشت میلگرد با چسب هیلتی، کم تر از هزینه های تخریب است. در نظر داشته باشید که مهندسان در حین کاشت ، چسب هیلتی را برای متصل کردن مصالح ساختمانی به یکدیگر یا چسباندن میلگرد به بتن موردنظر در دیوار یا سقف ساختمان، استفاده می کنند.

از طرفی این کار، به صرفه تر از بکارگیری چسب هایی مانند کارتریج و اپوکسی است؛ زیرا این نوع چسب حجم 500 میلی متری را شامل شده و کار متصل کردن سازه ها به بتن های مخصوص ساختمان سازی را با سرعت بالا و عملکرد عالی انجام می دهد.

ما در این مقاله سعی داریم تمام اطلاعاتی که درباره این امر لازم است بدانید را برای مخاطبان و بازدیدکنندگان مطرح کنیم. پس بهتر است برای آشنا شدن با نحوه عملکرد و کاربردهای دیگر این نوع چسب، تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

 

تعریف اجمالی از کاشت میلگرد با چسب هیلتی

 

نحوه کاشت میلگرد با چسب هیلتی

بعد از تمیزکاری، چسب کاشت میلگرد را در گان مخصوص کاشت قرار داده و مقدار کمی از چسب را بر روی قسمت سطح خارجی سوراخ زده و سپس چسب موردنظر را به آرامی به داخل سوراخ برده و به صورت یکنواخت حفره ایجاد شده را با چسب آغشته می کنیم و در آخر میلگردهای انتخاب شده با سایزهای استاندارد را به صورت پیچشی به داخل سوراخ وارد می کنیم. البته در نظر داشته باشید که با ورود میلگرد به سوراخ ها، چسب هیلتی به محیط بیرون می ریزد و بایستی در آخر کار کاشت میلگرد با چسب هیلتی، آن ها را تمیز کنید تا با مواد دیگر ترکیب نشوند. سپس در آخرین مرحله، می توانید با خیال راحت،کار را شروع کنید

نمونه ای از کاشت میلگرد با چسب هیلتی

 

قبل از هر کاری، باید عمق و سایز سوراخ ها را اندازه گیری کنید و سپس با کمک مهندسان و کارگران باتجربه، طبق سایز به دست آمده از عمق و سایز سوراخ ها، قطر میلگرد و بتن ها را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که در کاشت میلگرد با چسب هیلتی، نباید قطر میلگرد ها از 5 میلی متر بیش تر باشند؛ در غیر این صورت میلگردهای موجود، به سوراخ ها وارد نخواهند شد.

سپس بعد از انتخاب کردن سایز میلگردها، سوراخ های موجود را با دستگاه مکنده یا برس سیمی کاملا تمیز کنید تا گردوغبار در داخل و لبه های سوراخ وجود نداشته باشد تا میلگردها به راحتی بتوانند به داخل سوراخ های ایجاد شده، وارد شوند. در نظر داشته باشید که تمیزکاری این محل را می توان به صورت سنتی یا با کمک کرگیر نیز انجام داد.

عمق کاشت میلگرد با چسب هیلتی

همانطور که می دانید اندازه گیری عمق در کاشت  بسیار مهم و ضروری است که بایستی در ابتدای کاشت، عمق هر میلگرد را برای انجام این نوع عملیات، اندازه گرفت. برای محاسبه کردن عمق کاشت باید فاصله بین هر میلگرد را در محل موردنظر با دقت محاسبه کرد و سپس طبق اندازه بدست آمده، عملیات را شروع کرد.

از طرفی پایه و اساس هر کاشت، به عمق و قطر میلگردها وابسته است و توصیه می شود قطر هر میلگرد را بیش تر از 4 و 5 میلی متر و عمق هر سوراخ را بیشتر از 12 برابر قطر هر میلگرد، در نظر نگیرید. در حالت کلی برای داشتن یک کاشت  عالی و باکیفیت، بهتر است به اندازه گیری و محاسبه های خود توجه زیادی داشته باشید.

 

عمق معین برای کاشت میلگرد

 

قیمت کاشت میلگرد با چسب هیلتی

 

امروزه در دنیای ساختمان سازی، کاشت میلگرد با چسب هیلتی در یک جایگاه عالی قرار گرفته است و نظر خیلی از مهندسان را به علت مقرون به صرفه بودن بکارگیری این نوع چسب ها، به خود جلب کرده است؛ قیمت این چسب نسبت به چسب های کارتریج و اپوکسی کمتر بوده و کاشت  با این چسب، مقرون به صرفه تر از کاشت های دیگر است.

از طرفی، قیمت کاشت میلگرد با چسب هیلتی به اندازه، عمق و قطر میلگرد بستگی دارد. البته در نظر داشته باشید که قیمت کاشت در محلی که ستون در آن منطقه زیاد است به نسبت دیگر شرایط، متفاوت خواهد بود یا همچنین هزینه شابلن زنی در محل موردنظر با محلی که در آن منطقه شابلن زنی نیاز نیست، متقاوت است.

مزایا و معایب کاشت میلگرد با چسب هیلتی

مزایای مهم کاشت میلگرد با چسب هیلتی عبارتند از:

  • دو جزئی بودن چسب هیلتی
  • نوع پایه  میلگرد از رزین بوده و در روند کاشت بسیار مهم است.
  • طراحی چسب به گونه ای است که با ساختار دیگر مصالح ترکیب نمی شود.
  • در بسته بندی جداگانه قرار دارد.
  • قدرت گیرش در هیلتی بیش تر از چسب های کارتریج و اپوکسی است.
  • چسبندگی در حین کاشت میلگرد با چسب هیلتی نسبت به چسبندگی چسب های دیگر، خیلی زیاد است و در کم ترین زمان میلگرد به بتن می چسبد.
  • در برابر مواد شیمیایی از خود مقاومت نشان می دهد.
  • برای بتن هایی که ترک خورده‌اند نیز مناسب است.
  • برای متصل کردن قطعه هایی که از جنس فلز هستند، مناسب بوده و ساختار فلز را به هم نمی زند.
  • در حین کاشت، بارگذاری با این نوع چسب با سرعت زیاد انجام می گیرد.

معایب مهم کاشت میلگرد با چسب هیلتی عبارتند از:

  • در حین کاشت با استفاده از این نوع چسب، به نوع متریال بسته بندی هیلتی دقت کنید؛ زیرا اغلب مهندسان متریال بسته بندی این نوع چسب را دوست ندارند، چرا که بر این باورند که از جنس پلاستیک بوده و با ضربه یا فشار زیاد، آسیب جدی به بدنه چسب وارد می شود.
  • یکی دیگر از معایب مهمی که چسب هیلتی دارد این است که در برابر آتش از خود مقاومت نشان نمی دهد.

نتیجه گیری

در صنعت ساختمان سازی، ایجاد مقاومت در دیوار و سقف ها بسیار مهم است و بایستی مهندسان در ابتدای ساخت و ساز یک منزل یا اداره، عملیاتی را برای ایجاد مقاومت انجام دهند؛ به عنوان مثال امروزه کاشت آرماتور یا  میلگرد با چسب هیلتی را بعد از عملیات بتن سازی انجام می دهند تا ساختمان در برابر بلاهای طبیعی از خود مقاومت نشان دهد. شرکت برش بتن تهران در کنار شما خواهد بود تا بهترین خدمات را به شما ارائه دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.