دستگاه بتن کن چیست؟ بررسی مشخصات و قیمت

فهرست مطالب

 

همان طور که از نام این وسیله پیداست، این ابزار برای سوراخ کردن بتن مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه علاوه بر اینکه حالت چرخشی مته دارد دارای مکانیزم چکشی نیز است که از آن برای سوراخ کردن بتن استفاده می کنند. اگر می خواهید بتن های زیادی را با حجم سنگین تخریب کنید بهتر است از دستگاه بتن کن استفاده نمایید؛ زیرا در کمترین زمان ممکن بتن را تخریب می کند. اگر قصد دارید که روی بتن سوراخ های ایجاد کنید که به قطعات درونی آن آسیب نزنید باید از دریل هایی استفاده کنید که مخصوص این کار باشد. یکی از بهترین ویژگی های این وسیله این است که می تواند در زمان کوتاهی بتن را تخریب یا سوراخ کند. می ‌توان گفت که یکی از معایب این دستگاه این است که قیمت گرانی دارد؛ اما ویژگی خوب آن باعث شده است که افراد به قیمت آن توجهی نداشته باشند و این وسیله را خریداری کنند.

در رابطه با برش بتن بیشتر بدانید.

منبع تغذیه دستگاه بتن کن

این دستگاه از نظر نوع منبع تغذیه به دو دسته تقسیم شده است؛ دسته اول منبع تغذیه برقی و دسته دوم منبع تغذیه شارژی می باشد. شاید این سوال در ذهن شما پیش بیاید که کدام منبع تغذیه برای این دستگاه مناسب تر است؟ در پاسخ به این سوال بهتر است بگوییم که باید با توجه به نیاز خود این دستگاه را انتخاب کنید، مثلا اگر بتن شما حجم کمی دارد می توانید از منبع تغذیه شارژی استفاده کنید؛ اما اگر بتنی که قرار است تخریب شود حجم سنگینی داشته باشد باید از موتور برق استفاده نمایید تا عملیات تخریب را جلو بیندازد. دستگاه بتن کن در ابعاد و اندازه های مختلف تولید می شود

مشخصات دستگاه دریل بتن کن

منبع تغذیه برقی

بتن کن هایی که منبع تغذیه آن ها برقی است با نیروی الکتریسیته کار می کنند که توان خیلی زیادی در برابر بارهای سنگین دارند. اگر می خواهید دستگاه خوبی را خریداری کنید بهتر است از جای معتبر خریداری کنید.

بتن کن شارژی چیست؟

دستگاه دریل بتن کن چیست؟

بتن کن های شارژی از طریق باتری لیتیوم شارژ می شوند؛ باتری لیتیوم در درون این دستگاه وجود دارد، به همین دلیل وزن دستگاه سنگین تر شده است. این بتن کن ها، دیمر هایی دارند که سرعت این دستگاه را کنترل می کنند. از این بتن کن ها می توانید برای جاهایی که دسترسی به برق ندارید استفاده کنید؛ البته قبل از آنکه از آن استفاده کنید، بهتر است که باتری را چک نمایید تا کامل باشد

دستگاه بتن کن

بتن کن ها انواع متفاوتی دارند که هر نوع از آن ها ویژگی های خاص خود را دارد. برای تخریب بتن کن ها از دریل استفاده می کنند که البته بهتر است بدانید که دستگاه بتن کن به طور کلی دو دسته هستند که در پایین آن ها را مشاهده می کنید:

  • سری چهار شیار بتن کن: این نوع بتن کن ۲۴ میلی متر قطر دارد و می تواند با سرعت زیاد بتن را تخریب کند.
  • سری پنج شیار بتن کن: ای نوع بتن کن ها از بتن کن های چهار شیار وزن بیشتری دارند و دارای سیستم sDs pius هستند که همین موضوع قدرت آن را زیاد کرده است. دستگاه دریل بتن کن توان و انرژی بیشتری نسبت به بقیه دستگاه های تخریب بتن کن دارد.

بتن کن های دو کاره و سه کاره: این بتن کن ها می توانند تمامی حالت های یک مته را داشته باشند.  این دستگاه قابلیت این را دارد که به طور همزمان برای سوراخ کردن بتن به کار برود و می تواند یک مکانیزم چرخشی به حرکت مته اضافه کند و به سطح مورد نظر نیرو وارد کند.از این دستگاه های دوکاره میتوان به اگر این دستگاه حالت مته چکشی و تنظیم چکشی را باهم داشته باشد به آن بتن کن های دو کاره می گویند. بتن کن های سه کاره سه ویژگی را باهم دارند یعنی مته چکشی، تنظیم چکشی و سوراخ کردن با هم است. دستگاه دریل بتن کن اگر توان بالایی داشته باشد می تواند عملیات تخریب را راحت تر انجام دهد

نحوه استفاده از بتن کن

چگونگی استفاده از وسایل برقی یکی از دغدغه هایی است که هر فرد باید به آن آگاه باشد، برای اینکه بدانید از دریل چگونه استفاده کنید در پایین راهکارهایی به شما ارائه داده شده است:

  • وقتی می‌ خواهید از این دستگاه استفاده کنید بهتر است وزن خود را روی دستگاه بتن کن قرار ندهید؛ زیرا به آن فشار وارد می ‌شود و ممکن است که دستگاه تغییر صدا دهد.
  • هنگام سوراخ کردن بتن یا دیوار ممکن است که درون آن سیم های برق باشد؛ پس بهتر است اول از امن بودن آن اطمینان داشته باشید؛ چرا که هر سهل انگاری باعث برق گرفتگی شدید شما می شود.
  • اگر می خواهید از این وسیله برای سوراخ کردن قطعات کوچک استفاده کنید پیش دستی دریل را محکم بگیرید؛ زیرا امکان دارد در اثر گردش مته، قطعه به اطراف پرتاب شود. برای استفاده از این دستگاه بهتر است آن را تمیز کنید تا هنگام انجام عملیات برای قطعات آن مشکلی پیش نیاید.

قیمت دستگاه دریل بتن کن

نرخ این دستگاه براساس مدل های متنوعی که دارد، قیمت گذاری می شود. مثلا دستگاه دوکاره دریل- بتن کن  T50 هیلتی قیمت متفاوتی  دستگاه دوکاره دریل – بتن کن  T70 هیلتی داشته باشد برای اطلاع از قیمت ها میتوانید با کارشناسان ما در این زمینه تماس حاصل فرمایید.

سخن پایانی

دستگاه دریل بتن کن وسیله ای است که برای تخریب بتن از آن استفاده می کنند. این بتن کن ها انواع زیادی دارند که هریک از آن ها برای کاربردی خاص مورد استفاده قرار می گیرند. دریل های بتن کن یکی از انواع بتن کن ها می باشد که می تواند عملیات تخریب را به سرعت انجام دهد. ضمنا منبع تغذیه در بتن کن ها یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه کنید. دو نوع منبع تغذیه در بتن کن ها وجود دارد که هر یک از آن ها در شرایط مختلف می تواند فعالیت خوبی را ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.