19 سال سابقه فعالیت اجرایی

کاشت میلگرد در فونداسیون

ضوابط و استاندارد کاشت میلگرد در فونداسیون

 

کاشت میلگرد در فونداسیون در واقع عملیاتی است که برای افزودن یک عضوی به سازه های فونداسیون، تغییر ابعاد آن ها و برای تقویت سازه استفاده می شود. استفاده از این متد باعث استحکام بیشتر و مقاومت کمتر آن در برابر جابجایی ناشی از دما و رطوبت می شود.

همچنین سازه هایی مانند بتن به دلیل استحکام فشاری، جزء مصالح ساختمانی انتخابی برای پایه ها است. با این حال، هنگامی که این سازه تحت نیروهای کششی قرار می گیرند؛ مانند زلزله، زیاد قوی نیستند. بتن مسلح شده با میلگرد به خنثی کردن اثرات این نیروها کمک می کند.

 

پایه‌ ها نمونه‌ هایی هستند که با کاشت میلگرد در فونداسیون، سازه‌ را پشتیبانی می‌ کنند

 

پایه‌ ها نمونه‌ ای هستند که با کاشت میلگرد در فونداسیون، سازه‌ را پشتیبانی می‌ کنند تا در حد ممکن در طول عمر آن سازه، پایدار بمانند. بر اساس نوع زمین، نوع خاک و شرایط آب و هوایی، در ابعاد فونداسیون باید دقت مضاعفی خرج کرد. برای اطلاعات بیشتر درباره ی مقاوم سازی به صفحه ی مقاوم سازی ساختمان رجوع کنید.

کاربرد کاشت میلگرد در فونداسیون

این روش کاربردهای زیادی را ارائه می دهد. این کاربردها معمولاً در ساخت ستون بتنی جدید و افزایش ارتفاع و ضخامت بتن است. حتماً برای کاشت میلگرد در فونداسیون باید از کارشناسان کمک بگیرید.

یکی از روش های خوبی که برای سوراخکاری  وجود دارد این است که از سیستم دریلینگ استفاده شود. قبل از هر سوراخکاری یا عمل دیگری باید با توجه به محدودیت ها و نوع باربری که قرار است انجام دهید، به سایز میلگرد خود دقت کنید.

سپس باید عمق را بررسی کنید و با کمک یک متخصص، بهترین اندازه و عمق را پیدا کنید تا سازه مستحکمی را به وجود بیاورید.

سوراخکاری کاشت میلگرد در فونداسیون باید توسط دریل انجام شود. فونداسیون بهترین و درست ترین روشی است که می توان انجام داد. چون اگر بخواهیم  از دستگاه مغزگیر استفاده کنیم و فونداسیون مناسبی وجود نداشته باشد، ممکن است به آرماتورها آسیب وارد شود یا حتی شکسته شوند.

 

چسب کاشت میلگرد

 

عمق سوراخ در فونداسیون و بتن

 

 

مهم ترین پارامتری که در کاشت میلگرد در فونداسیون تاثیر دارد، عمق است. چون اگر عمق بسیار کم باشد، اتصال کافی و مناسبی برای میلگرد وجود ندارد.

برعکس آن، یعنی زیاد بودن عمق کاشت میلگرد در فونداسیون، علاوه بر استفاده بیش از حد از چسب و بالا رفتن هزینه های اضافی، مقاومت و استحکام بتن را کاهش می دهد و منجر به شکستگی آن می شود. باید عمق سوراخ برای کاشت میلگرد در فونداسیون بررسی شود و توسط استانداردهای لازمه و انجام فرآیندهای محاسباتی، بهترین عمق در نظر گرفته شود.

 

هزینه برش فونداسیون توسط متخصصان برش بتن تهران

 

مزایای استفاده از کاشت میلگرد در فونداسیون

با به وجود آمدن روش کاشت میلگرد ، استفاده از سایر روش های مقاوم سازی کاهش پیدا کرد. چون مزایای این روش بسیار زیاد و به صرفه است. در ادامه، با مزایای کاشت میلگرد آشنا خواهید شد.

  • با استفاده از کاشت میلگرد در فونداسیون، ابعاد آن را می توان در جداره داخلی و خارجی تغییر داد.
  • با کمک روش کاشت میلگرد، فونداسیون منفرد را تبدیل به نواری و آن را نیز به گسترده تبدیل می کنید.
  • می توان دیواره های جدیدی را بنا کرد و ساختمان را گسترش داد.
  • برای مجتمع های بزرگ می توان از روش کاشت میلگرد استفاده کرد.
  • دستک ها و تیرهای کنسولی را می توان با روش کاشت میلگرد در فونداسیون نصب کرد.
  • با کاشت میلگرد در کف پشت بام ها، می توان جان پناه یکسانی را ساخت.
  • برای تغییر دادن کاربری ساختمان از حالت مسکونی به اداری، می توان از روش کاشت میلگرد در فونداسیون استفاده نمود. چون با این روش تعداد طبقه های ساختمان را افزایش می دهند.
  • برای تقویت صفحات ستون ها، باید از کاشت میلگرد استفاده نمود. چون دیواره های بتنی قدیمی یا نیمه کاره را می توان با کاشت میلگرد تقویت کرد.

نتیجه

همانطور که گفته شد؛ استفاده از کاشت میلگرد در بتن برای استحکام و تقویت سازه و همچنین گسترش پروژه ها می تواند تا حد زیادی صرفه اقتصادی داشته باشد. اگرچه ممکن است معایبی نیز در این سیستم وجود داشته باشد ولی وجود مزایای بسیار زیاد آن باعث استفاده گسترده این روش در مقاوم سازی سازه ها شده است. با این وجود، برای اجرا این روش در انواع سازه ها، وجود ادوات خاص و همینطور متخصصانی که این روش اجرایی را به صورت کامل فراگرفته اند؛ برای کسب یک نتیجه کاملا رضایت بخش، لازم است شرکت برش بتن تهران با سابقه درخشان در خدمت شما خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

استعلام قیمت

تضمین کیفیت و قیمت با B.B.T

اخبار و مطالب آموزشی

آخرین مطالب وبلاگ