19 سال سابقه فعالیت اجرایی

مقاوم سازی دیوار با فایبرگلاس- bbtsaze.com

مقاوم سازی و عایق کاری دیوار با استفاده از توری فایبرگلاس

 

استفاده از توری فایبرگلاس برای مقاوم کردن و عایق کاری دیوار بسیار رایج است. در مراحل ساخت یک سازه باید از انواع روش های مقاوم سازی برای بالا بردن مقاومت و تحمل وزن دیوارها استفاده شود. فایبرگلاس بهترین گزینه برای مقاوم سازی است. همان طور که از نامش مشخص است توری فایبر گلاس، تور نازکی می باشد که از الیاف شیشه ساخته شده است و برخلاف شیشه مقاومت خیلی بالایی دارد. از بین کاربردهای متعدد مقاوم سازی با frp از دیگر روش های مقاوم سازی دیوار، مقاوم سازی دیوار بتنی با frp میباشد، کسب اظلاعات بیشتر درباره این موضوع کلیک کنید.

برای آشنایی بیشتر با روش مقاوم سازی دیوار با استفاده از توری فایبرگلس در ادامه با ما همراه بمانید.

 

صفر تا صد مقاوم سازی ساختمان

 

فایبرگلاس چیست؟

فایبرگلاس یک نوع متریال نوآورانه است که در صنعت ساختمان و دکوراسیون به نسبت جدیدی استفاده می شود. این ماده ترکیبی از شیشه و پلیمرها است که به صورت لایه نازکی روی سطوح قرار می گیرد. فایبرگلاس به علت خواص فیزیکی و شیمیایی منحصر به فرد خود، بسیار مقاوم و با طول عمر طولانی می باشد.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد فایبر گلاس، مقاومت بالا به ضربه و آسیب می باشد. این ماده بسیار سخت بوده و استحکام بالایی دارد، بنابراین با تحمل ضربه ها و فشارهای شدید تا حد زیادی می تواند ساختار خود را حفظ کند.

علاوه بر این، فایبرگلاس مقاومت بالایی در برابر عوامل جوی مانند نور خورشید، باران، برف و گرما دارد. این ویژگی ها آن را به یک ماده ایده آل برای استفاده در عایق سازی مناسب می کند. در نتیجه، فایبرگلاس را می توان در استفاده های متنوعی مانند پوشش ساختمان ها، عایق کردن دیوار در برابر رطوبت و غیره استفاده کرد. فایبرگلاس به دلیل خواص منحصر به فرد خود، در عین پایدار و مقرون به صرفه بودن، نیز محبوبیت زیادی برای استفاده در صنعت ساختمان پیدا کرده است.

 

فایبرگلس چیست

 

چرا لازم است از توری فایبر گلاس استفاده کنیم؟

استفاده از توری فایبرگلاس انعطاف پذیری و استحکام زیادی را در سازه به وجود می آورد. بنابراین باید برای بالابردن مقاومت سازه از آن استفاده نمایید. فایبر گلاس می تواند مانع ترک خوردن دیور شود و ظاهر زیبای دیوار نیز حفظ می شود. مش تنوع زیادی دارد و باید این نکته را بدانید که هر چه وزن آن بالاتر برود، قطعا کیفیت الیاف نیز بیشتر خواهد بود.

توری فایبرگلاس یا مش کاربردهای زیادی دارد و در بخش های مختلف یک سازه می توان از آن استفاده کرد. برای از بین بردن ترک ها و درزهای موجود در دیوار های بتنی، سیمانی یا حتی روی ایزوگام می توان از مش استفاده نمود. مش قدرت زیادی در نگهداری مصالح، وزن سبک و قابلیت حمل بسیار آسانی دارد.

 

نصب فایبر گلاس بر روی دیوار چگونه است؟

نصب فایبرگلاس روی دیوار بسیار آسان است و تنها نیاز به چسب و ابزار اولیه دارید. مهم ترین نکته این است که توری باید مرطوب باشد تا به خوبی در دیوار جایگذاری شود. مواد پایه ملات را روی دیوار قرار داده و توری را روی آن بگذارید تا همراه با ملات خشک شود. در صورتی که دیوار قبلا آماده شده می توانید با کمک چسب، توری فایبرگلاس را روی دیوار بچسبانید. با استفاده از این روش ها کار نصب در زمان خیلی کوتاهی به پایان می رسد و عایق کاری و مقاومت دیوار چندین برابر خواهد شد.

 

نصب فایبرگلاس روی دیوار

 

اشتباهات رایج هنگام استفاده از مش چیست؟

اشتباهات مختلفی در اجرای توری فایبرگلاس اتفاق می افتد که باعث کاهش کارایی آن می شود. این اشتباهات شامل:

  • صاف نبودن سطوح: برای نصب توری باید سطح زیر آن کاملا صاف و یکدست باشد. الیاف به کار رفته در توری بسیار حساس هستند و موقع نصب باید توجه زیادی به سالم ماندن آن ها داشته باشید. اگر دیوار یا سطح صاف نیست با استفاده از ملات مناسب آن را صاف نموده، سپس توری را روی سطح قرار بدهید.
  • عدم استفاده از توری برای کل سطح مورد نظر: ممکن است فقط برخی از قسمت های سطح را با کمک توری فایبر گلاس عایق بندی کنید که این روش کاملا اشتباه است. باید کل سطح را با توری بپوشانید تا مقاومت آن بالا برود.

 

تصورات غلط در ارتباط با مش فایبر گلاس

برخی تصور می کنند که توری فایبرگلاس در برابر مواد شیمیایی مقاومت خوبی از خود نشان نمی دهد. گفته شده که مش با مواد مقاوم ترکیب می شود و این تصور کاملا اشتباه است. با توجه به این مورد، مش می تواند در محیط های قلیایی نیز مورد استفاده قرار بگیرد. شاید با توجه به اسم این نوع توری برخی افراد فکر کنند که مثل شیشه شکننده است، این تصور اشتباه بوده و مش به دلیل ساختار مستحکم برای مقاوم سازی استفاده می شود.

 

تصورات غلط در ارتباط با مش فایبر گلاس

 

استفاده از مش فایبرگلاس AR در عایق کاری دیوار

مش فایبرگلاس AR قابلیت های خیلی بهتری نسبت به انواع مش معمولی پیدا کرده است. اضافه کردن برخی مواد مقاوم آن را برای استفاده در محیط های مختلف آماده کرده و مقاومت بسیار بیشتری دارد. این مصالح برای استفاده از مش روی سیمان قلیایی بهترین گزینه است. اگر برای مقاوم سازی سازه خود می خواهید از این روش استفاده کنید کار را به شرکت بتن برش تهران بسپارید. برای مشاوره با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید.

 

سوالات متداول مقاوم سازی دیوار با فایبرگلس

از توری فایبر گلس در چه سطوحی می توان استفاده کرد؟

در سطوح مختلف مانند دیوار و استخر می توان از این نوع توری استفاده نمود.

استفاده از این توری وزن دیوار را بالا می برد؟

خیر، به دلیل سبک بودن مش وزن اضافه به وجود نمی آید.

مهم ترین ویژگی های توری فایبر گلاس چیست؟

این توری دارای مقاومت کششی و انعطاف پذیر بالا، عایق الکتریکی، سازگاری با محیط زیست و غیره است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

استعلام قیمت

تضمین کیفیت و قیمت با B.B.T

اخبار و مطالب آموزشی

آخرین مطالب وبلاگ